Microsoft Office Outlook is een Personal Information Manager en emailcliënt. De belangrijkste functionaliteit bestaat uit het in onderlinge samenhang beheren van de volgende gegevens:
· email berichten: creëren, verzenden, ontvangen en archiveren
· afspraken in een elektronische agenda
In een organisatie kan Outlook worden gebruikt om deze gegevens te delen en met elkaar samen te werken met behulp van Microsoft Exchange Server. Zo kan bijvoorbeeld een centrale adressenlijst en distributielijst voor de verspreiding van email worden bijgehouden, alsook het plannen van gezamenlijke meetings.
Deze training is gericht op het gebruik van e-mail en agendabeheer.
Voorkennis: Algemene basisvaardigheden van Windows en Word level 1.
Inhoud
Outlook verkennen
Wat doe je met Outlook
Schermverkenning
Het Navigatievenster
Het Taakvenster
De Backstage
Email
Weergave
Leesvenster verplaatsen
Een e-mailbericht maken:
· Adressering (BCC en Van)
· Onderwerp
· Tekstopmaak
· Spellingscontrole
Opties:
· Bijlage
· Urgentie en Gevoeligheid
· Ontvangst- en leesbevestiging
· Bezorging uitstellen
· Overige opties
Bijlage openen en bewaren
Beantwoorden van Email
Afdrukken van Email
Zoeken in Email
Email structureren
E-mail sorteren
Mappen maken
Email naar map verplaatsen
Werken met Categorieën
Werken met Zoekmappen
Agenda
Weergave
Afspraak maken
Terugkerende afspraak maken
Vergadering maken en uitnodigingen
Beschikbaarheid controle
Vergadering beheren
Agenda afdrukken
Uitgebreide mogelijkheden
Handtekening instellen
Weeknummers in Agenda
Automatische antwoorden (Afwezigheidsassistent)
Regels opstellen
Zoeken in de Agenda